8 Kasım 2012 Perşembe

Nurten Teyze Kekleri


Ben normalde burada böyle kek tarifi falan vermem ama bu benim için oldukça özel bir tarif :D
Eski ev arkadaşım Aslıyı biliyorsunuz-bilmeyenler için : Aslı - işte biz beraber kalırken bir tatil dönüşü aslının annesi eskişehirden mozaik cevizli kek yollamış ben böyle bir dilim aldım offf offfff o ne güzel bir tattır o ne güzel bir kektir öyle aman yarebbim diye kalmıştım...Sonra tabiki aslı her tatilden döndüğünde bavul başında acaba kek getirdi mi diye kedi modunda dolanmaya başlamıştım.Sonra bir gün dedim ki yaee Aslı evlenecek ben keksiz kalacağım aman tanrımmmmmmmmmmmmm. Ve tarifi aldım Nurten Teyzemden. Önce bir süre tarifle sade mozaik kek yapıp yedim-bu sayı bir kaç milyon kere olabilir- sonra keki biraz modifiye etmeye karar verdim : mozaik kek içine damla çikolata ve ceviz kattım mükemmel bir tat oldu:) Dün de dedimki keki full kakaolu yapayım öyle deneyeyim yaee gene çok güzel oldu. Ama olay tamamen tarifle alakalı. Söyle söyleyebilirimki bugüne kadar hiç fiyaskosu olmadı hep pofuduk oldu, heryeri de pişti. Bu mükemmel tarif için Nurten Teyzeme teşekkür ederim :) Not: senin elinden de bir başka oluyordu ama :P
 Kek Tarifi:
1.bölüm
*2 yumurta
*10 yemek kaşığı şeker
*1 çay bardağı süt
*1 çay bardağı yağ
*1 paket vanilya
Bu karışımı mikser ile güzelce karıştırıyoruz.
2.bölüm
Hazırladığımız karışıma
*10 yemek kaşığı un ( tepeleme değil silme değil ortalama birşey:)
*1 paket hamur kabartma tozu
ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz.
Sade isterseniz bu karışımı
Mozaik isterseniz karışımı ikiye ayırıp bir tanesine bir yemek kaşığı kakao ekleyerek
Kakaolu isterseniz  2 yemek kaşığı kakao ekleyerek
Ve üzerini dilediğinizce süsleyerek
Önceden 220 Santigrad derecede ısıtılmış fırına verip 10-15 dakika pişirmeniz yeterli. Ama yinede kontrol için 10 ve 15. dakikalarda bıçak batırıp bıçak üzerindeki krema kalıntılarına göre pişmiş pişmemiş kararını verebilirsiniz. Sonra da işte afiyetle yiyiyorsunuz. Benim gibi kek sever biriyseniz yaptığınız keki muhakkak birileri ile paylaşmanız iyi olabilir :) Oturup koca tepsiyi yemek istemezsiniz değil mi:)

4 yorum:

Unknown dedi ki...

hemen alıom tarifi tatlım
valla çok leziz görünüyorlar :))

funda baltaci dedi ki...

:) O zaman şimdiden afiyet olsun diyorum:)

Aslı dedi ki...

Bir yerde kek varsa eğer ben de oradayımdır :) çıktısını aldım inşallah üşenmeden de yaparım :) teşekkürler Funda :)

funda baltaci dedi ki...

Hazırlaması okadar kolay, pişirme süresi okadar kısaki-ya da bana öyle geliyor- üşenmeye hiç gerek yok:)

merak ettim diyenler